laduchesse.reismee.nl

Via Madaba en Mount Nebo naar de Dode Zee

Uitgecheckt en vertrokken uit Amman, we vonden het een bijzondere stad en hebben hier genoten. Vandaag vertrokken naar de Dode Zee. Eerste stop was Madaba waar we een Grieks Orthodoxe kerk hebben bezocht. Gisteren om dezelfde tijd stonden we in een moskee, nu staken we een kaarsje aan in de kerk, bijzonder. Deze kerk is wereldberoemd vanwege de mozaieken die het beloofde land uitbeelden. Niet te geloven dat deze mozaieken zo goed bewaard zijn gebleven, je kunt de oorspronkelijke namen van plaatsen als Jeruzalem en Bethlehem nog goed lezen. We kregen "uitleg" van een doofstomme oude man die ons voor een kleine bijdrage de kleinste details van de mozaieken liet zien. We werden helemaal vrolijk van zn goedbedoelde pogingen. Na Madaba door naar Mount Nebo, volgens de overleveringen ligt Mozes hier begraven. Wij genoten vooral van het prachtige uitzicht. Heel in de verte kon je zelfs de twee wolkenkrabbers zien liggen die Amman rijk is. En natuurlijk de Dode Zee, onze volgende stop. Hier verblijven we twee nachten in een luxe resort. Prachtige kamers en geweldig uitzicht over het meer met aan de overkant Israel. Je kunt er zo heen zwemmen. Nou ja, zwemmen is er niet echt bij, door het zoutgehalte van 30% blijf je drijven. Natuurlijk ook even geprobeerd, net als de modderpakking. Aparte ervaring die vooral tot een trekkend huidje leidt. Vanavond maar dik in de bodylotion... De rest van de middag in en om het zwembad. Met 40 graden kun je niet veel meer dan dat. Al een half boek uit. Tess en Max vinden het wel wat, wij vragen ons af hoe je dit een week vol kunt houden. Morgenochtend gaan we naar de natuurlijke bronnen, een soort spa in de natuur. En 's middags weer zon, zee en strand. Wel onder de parasol want je verbrandt levend hier. Nu tijd voor een drankje en wachten op de zonsondergang, moet prachtig zijn. We hebben t zo slecht nog niet. Veel liefs uit Jordanië

Marianne

Was bijzonder allemaal wat jullie meemaken! We vinden het heel leuk o jullie te volgen...Sorry, was er nog niet eerder aan toe gekomen om jullie foto's en reisverhalen goed te lezen. Het lijkt me een supermooie reis. Geniet ervan! Max, Bas stuurt je groetjes en heel veel plezier!

En voor jullie allemaal natuurlijk ook groeten uit Oostvoorne.

Discover Jordan Tours

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Slapen onder de sterren en paard- of kameelrijden in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!