laduchesse.reismee.nl

Terug in de bewoonde wereld

We hebben ons woestijnavontuur overleefd en zitten nu in een decadent resort aan de Rode Zee, groot contrast. Gistermorgen vroeg vertrokken uit Petra om naar de Wadi Rum te rijden. Bij de ingang van deze woestijn zijn we overgestapt in een jeep voor het ruigere werk. Oh ja, een deel van de route per kameel afgelegd, dat was minder. Wat een onregelmatige gang hebben die beesten, geef ons maar een paard. Wido was de enige verstandige in dit gezin, die bleef lekker in de jeep. Later mocht hij zelf rijden, geweldige ervaring. Wij werden bijna uit de jeep geslingerd, Wied reed duidelijk een ander tempo dan Ali, onze chauffeur/gids/kok. Onderweg gestopt voor zandduinen, mooie uitzichten en muurschilderingen in de rotsen. En voor een heuse BBQ in de vrije avontuur. Zelf fikkie gestookt en t eten was nog lekker ook. Na de lunch nog dieper de woestijn ingereden en onderweg op een rots geklommen die als een soort brug uit de bergen kwam. Hachelijk avontuur, echt peentjes gezweten. Maar we made it, toch n beetje trots. Eind van de middag in het kamp aangekomen waar we eerst aan de mierzoete thee gingen. De tenten waren prima en de zonsondergang spectaculair. Net als de sterrenhemel trouwens, zo helder, we hebben duizenden sterren en de melkweg gezien. En we hebben genoeg wensen kunnen doen want het aantal sterren was ontelbaar. Na het avondeten hebben we nog in alle rust en in het donker naar boven zitten turen. Toen we naar de tent ginge nog een leuke verrassing, we stonden oog en oog met een woestijnvosje. Kennelijk een nogal nieuwsgierig exemplaar want hij kwam regelmatig terug. We konden zelfs de tent niet openlaten, hij deed een poging om binnn te komen Vanmorgen kwart voor 5 op en dat tijdens onxze vakantie. Maar het was de moeite meer dan waard, de ballonvaart over de Wadi Rum was geweldig! Het in de lucht krijgen van de ballon duurde wel even maar toen we eenmaal in het mandje zaten kon het avontuur beginnen. Wat is dat gaaf! Windstil bovenin de lucht en wat een uitzicht, we hebben ervan genoten om de wereld vanaf 1500 meter hoogte te zien. Na de ballonvaart was het nog vroeg en zijn we meteen naar Aqaba vertrokken, nog voor de lunch lagen we al op het strand. Onder de parasols wel te verstaan, 40 graden is aan ons niet besteed, het is bijvoorbeeld onmogelijk om op je blote voeten naar de zee of het zwmbad te lopen, verbrande voetzolen zijn het resultaat. Maar in de schaduw is het goed uit te houden en de zwembaden hier zijn heerlijk. Evenals het eten trouwens, we hebben de Italiaan al ontdekt... Hier gaan we het de komende dagen wel uithouden. Liefs, Wido & Esther & Tess & Max

Jan Eering

Zo,zo heel wat beleefd, slap van Wido dat hij niet op de drommedaris wilde, of zijn het toch kamelen !
In het weekend pech met de Bertone gehad, maar alles is weer opgelost.
Jullie huis staat er nog, onze lieve heer geeft de planten water en niet alleen voor gelovigen !
Tot Zaterdag

Marjanne

Wauw! Dat klinkt allemaal weer spectaculair. Na alle activiteiten lekker bijkomen in een ressort lijkt me heerlijk. Inderdaad had het wel iets minder warm gemogen!
Hadden jullie geen zere benen van het paardrijden? Vast geen rijbroeken met lere lappen mee toch?
Wat een afwisselend programma... Jammer van Widoos knie!
Geniet nu lekker, smeer goed en kom bij!
Liefs van ons XXXX

Discover Jordan Tours

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!