laduchesse.reismee.nl

USA here we come

Nog een weekje en dan vertrekken wij naar de Oostkust van Amerika. Maandag 18 juli vliegen we met Icelandair via Reykjavik naar Boston waar we 4 nachten verblijven in Hotel Hyatt Regency. Als de beschrijving op Expedia klopt, dan ligt het hotel centraal in de stad en heeft het een zwembad. Dat wordt vast gewaardeerd door Tess & Max.

Tijdens ons verblijf in Boston zijn we van plan om de bezienswaardigheden van de stad te bekijken. En het idee is om een dag fietsen te huren en naar Harvard University te fietsen. We gaan zeker de Freedom Trail lopen, een 4 km lange route langs 16 historische attracties. De weersverwachtingen zijn goed voor volgende week; zo rond de 30 graden, hopelijk niet veel warmer.

Vrijdag 22 juli staat er als het goed is een huurauto voor ons klaar waarmee we naar de White Mountains vertrekken. We gaan de toeristische route nemen en hebben de hele dag voor deze rit uitgetrokken. Verplichte stop op verzoek van Tess & Max is Portland waar de Maine Shopping Mall zit. Ook de Kittery Premium Outlet staat op de planning. Ze hebben beide hard gespaard de laatste maanden en al hun Euro's in Dollars omgezet. Beide hebben een wensenlijstje gemaakt en foto's gemaakt van hun felbegeerde kleding/schoenen/zonnebrillen/petten/enz.

In de White Mountains verblijven we 3 nachten in de Green Village Cabins in Lincoln, kleinschalig complex van huisjes die door particulieren worden verhuurd. Ziet er lekker stoffig uit, maar meer zoeken we ook niet in die omgeving. Het plan is om hier te gaan raften en mountainbiken. En op internet hebben we gezien dat we vlakbij Whale's Tale Water Park zitten; een walhalla voor de kids met zwembaden en glijbaden. Daar gaat m'n idee van 'back to nature' als tegenhanger van het shopgeweld dat ik een beetje vrees...

Maandag 25 juli is het plan om the White Mountains weer te verlaten en richting Cape Cod te rijden. Het plan is om de toeristische route te nemen, zo dicht mogelijk langs zee. We hebben alle tijd; we hoeven pas 's avonds in ons motel in South Yarmouth te zijn. Ocean Mist lijkt op de plaatjes precies op de Amerikaanse motels die je zo vaak in films ziet. Een saai vierkant blok langs de doorgaande weg met een groot parkeerterrein ervoor. Maar, aan de andere kant lonkt de zee en daar komen we voor. We hebben hier 4 dagen om Cape Cod te verkennen.Het plan is om een walvistocht te maken; als het goed is kun je die daar spotten. Ben benieuwd, we zijn natuurlijk wel gruwelijk verwend door onze ervaringen in Canada toen de bultruggen naast ons bootje opdoken en de Orca's aan ons voorbij zwommen. We gaan op Cape Cod zeker fietsen huren; de bikeways schijnen geweldig te zijn dus die kunnen wij Hollanders niet aan ons voorbij laten gaan. En verder vooral lekker relaxen en genieten.

Vrijdag 29 juli laten we Cape Cod weer achter ons om richting New York te rijden. Ook vandaag hopen we de toeristische route te kunnen rijden, via Rhode Island en de vele bruggen die de schiereilanden met elkaar verbinden. Boven New York schijnt Woodbury Premium Outlet de moeite waard te zijn; ik denk zomaar dat we daar een stop gaan maken! In New York brengen wij de huurauto terug en nemen we voor5 nachten onze intrek in het Skyline Hotel op 49th street. Dat wordt onze uitvalsbasis voor de komende dagen als we de stad gaan verkennen. Bijwonen van een wedstrijd van de New York Yankees staat al gepland en verder kunnen we onze dagen wel vullen denk ik zomaar. In elk geval gaan we ook hier proberen een fietstocht te maken, er wordt genoeg aangeboden op dat vlak.

Mama/Oma

Lieve Esther,
Leuk zeg, bedankt.
Wij gaan jullie natuurlijk volgen.
Veel plezier. XXX

Marjanne en mannen

Lieve mensen,

wat een leuk idee! Ik weet niet zeker of wij in Frankrijk ook op internet kunnen.... Mocht dat niet lukken dan lees ik natuurlijk achteraf al jullie belevenissen!! Heel veel plezier en geniet!! Liefs en knuffels xxx

Oscar &REni

Benieuwd naar verhalen en ervaringen. Geniet ervan en een goeie rondreis. Enjoy!
liefs van allemaal x