laduchesse.reismee.nl

De White Mountains zijn niet wit nu

Hallo allemaal, daar zijn we weer. Nu twee dagen in de White Mountains, maar geen spoortje sneeuw te bekennen hoor. Wel apart dat het hier in de winter een skigebied is. Je ziet overal skiverhuur en bordjes die waarschuwen voor overstekende sneeuwscooters. maar het is hier vooral prachtig groen en warm. Zover je kunt kijken bomen en bergen, prachtig! Eergisteren zijn we hier aangekomen, vanuit Boston zijn we langs twee outlet enters geweest, 4,5 uur geshopt, hell! Maar goed geslaagd en vooral Tess en Max konden hun geluk niet op. Wordt nog wel een uitdaging om de koffers dicht te krijgen ben ik bang... Bijkomend voordeel van het shoppen was de airco, het was die dag 42 graden! De rit door de White Mountains naar Lincoln waar onze cabin staat was prachtig. Dit is vakantietijd voor de Amerikanen en overal hier zie je meren en riviertjes waar wordt gevist en gevaren. Heel relaxed gaat het hier allemaal, ook in het verkeer. De huisjes van Green Village Cabins zijn superklein en nogal basic, maar liggen pal aan een snelstromend riviertje. De achterkant van de cabin is open, met gaas ervoor, je waant je echt buiten, heerlijk! Gisteren zijn we met de auto op pad gegaan, na ons fietsavontuur in Boston kregen we Tess en Max niet meer op de pedalen haha. Als alternatief zijn we een trail gaan lopen, niet lang maar achteraf gezien wel heeeeeeel stijl omhoog. De kids hebben t volgehouden zonder te klagen, knap! Na de klim weer in de auto gestapt, er is hier veel te zien. De huizen zijn geweldig, helemaal van hout en allemaal met prachtig uitzicht op bergen en/of rivieren en/of meren. Volgende stop was Cannon Mountain een van de vele bergen waar in de winter wordt geskied. Wij zijn met de gondel omhoog gegaan en daarna naar de top gelopen, spectaculair uitzicht. Boven gepicknickt (hoe schrijf je dat eigenlijk?), heerlijk om eens niet buiten de deur te eten. We zijn het Amerikaanse voer nu al zat, veel en vet! We hebben lekker boodschappen gehaald en ontbijten en dineren lekker in onze cabin. En voor de lunch pakken we onze koeltas in en zoeken een leuk plekje. Gistermiddag nog naar Whale Tale Park geweest, een mega zee paradijs hier voor de deur, we hoeven alleen de straat maar over te steken. Een walhalla voor de kids met tig zwembaden en nog veel meer glijbanen. Wij brengen onze tijd wel op n ligbedje door. Tess en Max hebben twee Nederlandse kinderen ontmoet, Iris en Jasper, precies van hun leeftijd. Ze hebben megapret. We moeten ze om sluitingstijd door de uitgang duwen, ze willen echt niet weg... De temp is hier 's avonds zalig en we zitten met een reuzenbaal chips en honderdliterfles cola lekker buiten. Na de borrel nog even boodschappen voor het avondeten gedaan en onderweg eindelijk twee covered bridges ontdekt. Daar moeten er veel van zijn hier maar de meeste zijn meer dan een eeuw oud en vervallen. Iemand de film 'Bridges of Maddison Country' gezien (tranentrekker)? dan weet je wat ik bedoel, de bruggen zijn helemaal van hout en prachtig. Wido wordt ook op z'n wenken bediend want er blijkt een race aan de gang te zijn op een soort oval. Daytona in het klein zeg maar. Vooral heel veel herrie maar leuk om ff te kijken. Moe maar voldaan ons mandje in. De foto's volgen hopelijk nog, tot nu toe nog niet gelukt om ze op de iPad te krijgen... Leuk dat jullie ons allemaal volgen en leuk ook al jullie reacties. Ink, fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn. Reni gefeliciteerd met zwemdiploma van Mats, Ciel, geniet van de boot straks! Suus, we sturen wat zon jullie kant op. San, fijne vakantie nog. Jacq, kom binnenkort maar ff in de kledingkastvan Tess kijken, die kan straks niet meer dicht... Heel veel liefs van ons allemaal. XXXX

Ingrid

Ben net thuis van eerste werkochtend, had en heb helemaal nog geen zin om te werken dus meteen jul Ier reisverslag gelezen ziet er weer helemaal top uit, tot de volgende keer. Liefs ingrid