laduchesse.reismee.nl

New York, here we come

Na een heerlijke tijd in Cape Cod zijn we nu op weg naar New York. Eergisteren een stranddag, prachtig weer, heerlijk relaxed. Ook gisteren was het mooi weer. Tot de lunch hebben we ons weer op onze ligbedjes aan zee neergevleid. En daarna zijn we in de auto gestapt om naar het uiterste puntje van Cape Cod te rijden waar Provincetown ligt. Onderweg weer een paar vuurtorens op de foto gezet, echt leuk om die nu eens in het echt te zien. Net als in de film. Provincetown is een geweldig stadje, vol hippies en homo's. Het sfeertje doet on-Amerikaans aan. Allemaal kleine winkeltjes en restaurantjes, geweldig. We brengen daar een paar leuke uurtjes door en eten zalig zelfgemaakt ijs. Overal wordt homemade fudge aangeboden, konden we natuurlijk ook geen nee tegen zeggen... En tot slot eten we zelfgemaakte frites, welkome afwisseling op die slappe troep die ze hier patat noemen... We hebben een geweldige middag gehad. Het was al donker toen we terugreden naar ons motel. Onderweg stonden we nog oog in oog met een vos, absoluut niet schuw, grappig. En we zijn gestopt bij een heuse drive-in bioscoop, yes ook eens een keer in t echt gezien. Cars (die draaide) krijgt dan ineens een hele andere uitstraling! En vanmorgen dus Cape Cod verlaten, hier hadden we best nog een paar dagen willen blijven. Maar New York lonkt... We hebben er veel zin in om de city that never sleeps te gaan verkennen. We hebben daar 5 dagen de tijd voor dus dat moet lukken. Lieve allemaal, hele dikke knuffels vanuit de USA, Wido & Esther & Tess & Max