laduchesse.reismee.nl

Agra: de Taj Mahal

We zijn het er unaniem over eens, de Tah Mahal us terecht een van de zeven wereld wonderen. Wat een prachtig gebouw en wat een mooie geschiedenis dat dit mausoleum werd gebouwd door de toenmalige koning voor zijn vroeg overleden vrouw. We zijn er niet alleen, dagelijks bezoeken meer dan 40.000 mensen het complex. De rijen zijn gigantisch maar voor buitenlanders dus niet. Een beetje beschaamd voelen we ons wel als we zo door mogen lopen. De gids vertelde ons dat dit een bewuste keuze is van de autoriteiten, buitenlanders betalen meer dan 20e zoveel entree en dat geld is hard nodig om de gebouwen in de goede staat te houden waarin ze verkeren. OK dan maar net als de rest onze schoenen uit en genieten maar. Hier is het inmiddels avond, wij gaan het stof van ons afspoelen en lekker eten. Dit keer geen curry en rijst, jippie. De kinderen hebben in het hotel een restaurant gespot waar pizza's op de kaart staan. Moet kunnen voor een keer zeker omdat het morgenavond afzien wordt. Om 18.00 uur local time stappen we op de nachttrein naar het zuiden. We hebben nog een flinke voorraad evergreens en bifi worstjes, dat wordt ons avondeten en ontbijt. Daarna door naar Bandhavgarh waar we weer op tijgersafari gaan. De kans dat we de komende dagen internet hebben lijkt ons erg klein, we hopen snel weer wat van ons te laten horen. Alvast een hele gezellige jaarwisseling gewenst allemaal. Veel liefs uit India. XXXX

Anette

Hallo avonturiers, erg leuk om jullie reisverslagen te lezen en dat alles ook zo voorspoedig verloopt. Geniet lekker van de pizza's en voor jullie ook een hele gezellige jaarwisseling. Groetjes uit Rozenburg

Mariette

Tjonge,wat een mooi avontuur! Voor jullie allen een hele fijne jaarwisseling,ben benieuwd hoe ze het daar vieren!

Groetjes en geniet er nog lekker van,

Mariette

Truus

Wat een leuke (mooie) verhalen en foto's. Heerlijk om te lezen wat jullie allemaal meegemaakt hebben. Klinkt aantrekkelijk. Nu nog een dagje genieten en voor daarna een hele goede reis naar huis.