laduchesse.reismee.nl

Bandhavgarh

De treinreis hebben we dus prima overleefd, niets mis mee. Zolang je de stations maar kunt mijden, wat een chaos daar. Ook in Katni, waar gelukkig een chauffeur op ons stond te wachten, we moeten er niet aan denken om ons zelf een weg te moeten banen door zo'n massa van schreeuwende mensen. Het safarikamp van Bandhavgarh ligt op 2 uur rijden, is prima te doen behalve dat ze in dit deel van India duidelijk minder aandacht aan het behoud van de wegen besteden dan in de streek rond Delhi. Ooit was dit vast goed asfalt, nu is het een goed gebied voor een Dakar-achtige rally. We overleven ook deze rit en komen aan in een warm bad van gastvrijheid, wat zijn de mensen toch overal aardig! We krijgen nog een lekker ontbijtje en installeren ons aan de rand van het zwembad, even bijkomen van de reis. Om 15 uur worden we opgehaald voor de safari, mooi gebied, veel wilde dieren maar helaas geen tijgers. Na de safari is er een borrel met BBQ georganiseerd vanwege oud & nieuw. We hebben tot nu toe alleen maar vegetarisch gegeten en dat bevalt prima, sofar nog geen zieken. Dat willen we zo houden dus slaan we de kip vleugeltjes en lamsspiesjes maar over. Geen probleem want speciaal voor ons wordt er heerlijke pasta met kaas gemaakt, niets is ze te veel hier. We worden nog getrakteerd op lokale muziek en dans en zitten rond een kampvuur, een oudjaarsavond om niet snel te vergeten. Tess en Max hebben vriendschap gesloten met twee kinderen uit Mumbai, ze zitten de hele avond te kletsen aan de rand van het zwembad. Echt grappig om te zien hoe geïnteresseerd kinderen van die leeftijd zijn in elkaars leven en cultuur. Het gaat ze prima af in het Engels, ook bij Max. Wij raken in gesprek met de ouders van die nieuwe vrienden van Tess en Max en kunnen veel vragen stellen over India. Zij willen alles weten over ons leven in Europa (waar Nederland ligt is ze een raadsel haha). Geen vuurwerk hier, oud & nieuw is ook niet echt een Indiaas feest, om 12 uur bellen we naar onze families, daar is het pas half 8. We sturen nog wat SMS-en en gaan slapen want om half 6 gaat de wekker voor de safari. Helaas blijkt het de volgende ochtend keihard te regenen, de safari gaat niet door. Onverwacht uitslapen dus, Tess en Max vinden dat helemaaaaal niet erg! 's Middags wordt het droog maar de tijgers blijven lekker zitten waar ze zitten. Veel te nat voor ze, het blijven uiteindelijk grote poezen die niet van water houden. Geef ze eens ongelijk, wij vonden dat zonnetje ook veel lekkerder. We vermaken ons prima en worden op onze wenken bediend maar we hebben het koud!