laduchesse.reismee.nl

Onze eerste dag in Jordanië zit erop

Lieve familie en vrienden in Nederland, Bedankt voor jullie lieve berichtjes op deze blog, leuk om te lezen! De reis naar Jordanië is gisteren voorspoedig verlopen, 50 minuten vertraging waarvan we er 30 hebben ingelopen tijdens de vlucht. Bij aankomst op het vliegveld van Amman stond al iemand van de lokale reisorganisatie ons op te wachten om de visaformaliteiten te regelen en ons door de douane te loodsen, best relaxed. Half uurtje in de auto naar Hotel Larsa in een buitenwijk van Amman. We zijn meteen ons bed ingedoken, toch wel vermoeiend zo'n reisdag. De wekker hadden we net zo goed niet hoeven zetten want om 05.00 uur! mochten we meegenieten van de oproep voor het ochtendgebed. Er blijkt een moskee om de hoek van het hotel te zitten. Jippie! We hebben ons nog maar even omgedraaid en zijn om 08.00 uur opgestaan voor een prima ontbijtje. Daarna met onze gids/chauffeur naar Jerash, wat een verademing dat verkeer hier vergeleken met India. Ze houden zich hier (iets beter) aan de verkeersregels en toeteren niet aan één stuk door. Veel gezien onderweg, we hadden verwacht dat het een stuk minder groen zou zijn. Er worden hier veel bloemen en groenten verbouwd die in stalletjes langs de weg worden verbouwd. Ziet er gezellig uit vanuit de auto. Jerash hadden we niet willen missen, ongelooflijk wat er na ruim 2000 jaar allemaal bewaard is gebleven daar. Zeker de moeite waard, ondanks de hitte. De thermometer gaf 35 graden aan en bij de opgravingen was weinig beschutting. Pet en zonnebril op dus en gelukkig goed ingesmeerd. We hebben er liters water doorheen gejaagd, dat is hier wel nodig met al dat stof. De zuilengalerij en de tempel van Zeus waren prachtig net als het Romeinse theater, dat is zelfs nog in zo'n goede staat dat er na 2 millennia nog openlucht voorstellingen worden gegeven. Na de oudheden van Jerash te hebben bewonderd was het tijd voor een typisch Jordanese lunch. Eerlijk is eerlijk, we waren wat sceptisch maar het was zalig. Heerlijke kipspiesjes en een tafel vol groenten en sausjes om te combineren met het versgebakken brood. Het leek wel naanbrood, we waanden ons even in India. Met goedgevulde magen weer op pad, naar het kasteel van Aljun.. Dit kasteel was er één in de verdedigingslinie tegen de kruisvaarders. Goed bewaard gebleven en met een mooi uitzicht vanaf de top. En ondanks de hitte goed te harden, vanwege de hoogte woei er een verkoelend briesje. Daarna terug naar Amman voor een stadsrondrit door het oude centrum en een bezoek aan de Citadel. Weer mooie opgravingen, maar voor vandaag hadden we wel genoeg antieke stenen gezien, dat werd dus een korte stop... Door de ambassadewijk terug naar het hotel, wat een tegenstellingen zie je hier! Nog tijd voor een duik in het zwembad door de kids en wij lekker met een boek op het terras. Nog even naar onze "ochtendwekker" gelopen, voor een foto van de moskee, we verheugen ons weer op morgenochtend haha. Prima gegeten in het hotel en nu voor de buis, ook hier wordt de finale van het EK uitgezonden, door Al Jahzeera, klinkt wel grappig dat commentaar, onverstaanbaar dat dan weer wel. Morgen een vrije dag, we willen naar de Koning Hussein moskee (daar mogen vrouwen ook in, weliswaar moeten we dan verkleed als "pinguin") en daarna naar Mekka Mall, shoppen op z'n Arabisch? Ben benieuwd. Welterusten allemaal. Veel liefs van ons viertjes.

Miranda

Leuk om jullie reisverslag weer te lezen. Komen wij ook vast in de stemming voor onze vakantie, al blijven wij wat dichter bij huis. Geniet er van! X

Jacq

Mooi verhaal!Ik waan me een beetje in jullie sferen, zo goed beschrijf je alles Es.Ik herken het ochtendgebed uit Egypte...gnif...Shop ze morgen Tess,zouden ze daar ook Abercrombie verkopen!?x

Jan Eering.

Goed idee zo een islamitische wekker. Leuk de reis zo mee te kunnen maken.
Bijzonder: Trouwdag vieren in de moskee verkleed als pinguin.

Diana

Leuk om jullie belevenissen te lezen! veel plezier verder!

Discover Jordan Tours

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Slapen onder de sterren en paard- of kameelrijden in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!

Smithk966

omg! cant picture how quick time pass, after August, ber months time already and Setempber may be the 1st Christmas season in my location, I genuinely really like it! kdaggfaekaceaeae

Pharme882

Very nice site! cheap goods http://yieapxo2.com/qoqsr/4.html