laduchesse.reismee.nl

Dag van de grote tegenstellingen: moskeebezoek en shoppingmall

Vanmorgen rustige start, vandaag vrije dag. Na een uitgebreid ontbijt in de taxi gestapt naar de King Abduhlah moskee, één van de weinge moskeeën hier waar niet-mslims welkom zijn. Helaas had het hotel ons verkeerd geïnformeerd en ging de moskee pas veel later open. Geen probleem voor onze chauffeur, hij wist er nog wel eentje. Werkelijk de hele stad doorkruisd, we gingen ons net zorgen maken toen hij stopte bij de Blauwe Moskee. En inderdaad, hier mochten we naar binnen. Tess en ik moesten wel verkleed als pinguin want onze blote schouders en benen worden niet gewaardeerd hier. Het moskeebezoek was absoluut de moeite waard, wat een rust en sereniteit. We stonden kennelijk nogal hulpeloos te kijken bij de ingang want een aardige man ontfermde zich over ons. Hij gaf ons een rondleiding en vertelde veel over de gebruiken rondom het geloof, best verhelderend. Helaas laten we ons in Nederland vaak leiden door de verhalen over de extremistische kant van de Islam. Hier was daar niets van te merken, behalve dat Tess en ik wel in de gebedsruimte van de mannen mochten maar andersom was de vrouwelijke gebedsruimte verboden gebied voor Wido en Max. Dat blijft apart hier. Na de moskee weer dwars door de stad gesjeesd, naar de shoppingmall, wat een contrast. 5 verdiepingen winkels en eettentjes, ook wel weer even leuk. Nu op het terras bij het zwembad bij ons hotel, in de schafuw weliswaar want ik schat dat het ruim 35 graden is. Eind van de middag gaan we naar de soukh in het oude stadscentrum, leuke afwisseling, kleine lokale winkeltjes in plaats van zo'n megamall. XXXX

Marjanne

Wat weer een geweldige verhalen! Mijn moeder logeert hier nu en geniet mee. Zij is er ook geweest, maar lang geleden. Herkent nog wel een en ander en gaat thuis haar foto's weer eens bekijken. Veel plezier daar en we kijken uit naar jullie vervolg!
Kussen XXXX

ingrid

lieve familie, echt super daar, prachtige foto's, geniet er van ! xxxxx

Discover Jordan Tours

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Slapen onder de sterren en paard- of kameelrijden in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!