laduchesse.reismee.nl

Dag 4: natural spa en meer Dode Zee

Zalig ontbijtje buiten op het terras, nu nog goed te doen qua temp. Vanmiddag wordt het hier weer 40 graden. Na het ontbijt vertrokken naar Ma'in natural spa. Uit de bergen stroomt warm water, zalig. Omdat we in de bergen zitten is het goed uit te houden in de zon. We zijn één van de weinige toeristen hier en de moslimmannen kijken hun ogen uit. Nou ja het is meer gluren wat ze doen, ze zijn weinig gewend hier dat blijkt. Achter de waterval is een soort natuurlijke sauna, bloedheet! De stenen zijn prachtig uitgesleten in de mooiste kleuren. We krijgen de fotocamera droog door de waterval, hier moeten we een foto van maken. Na twee uurtjes weken in het hete water houden we het voor gezien en gaan we terug naar ons hotel aan de Dode Zee. Op speciaal verzoek van Tess en Max nog een middag bakken in de zon. Voor ons is met een boekje in de schaduw een beter alternatief.

Reacties

Reacties

Ilze Kauffman

Hoi vakantievierders,
Ik herken veel van jullie foto's. Er zijn er zelfs bij die ik precies zo in mijn album heb zitten. Het lijkt mij erg warm bij jullie. Tijdens mijn reis is maart waren de temperaturen rond de 30 graden en was het goed uit te houden. Ik denk dat het bij Wadi Rum overdag zelfs nog warmer zal zijn dan de 40 graden waar ik nu over lees. Ook bij Petra kan het goed warm worden tussen de rotsen, maar daar zijn dan ook wel weer plekken met veel schaduw. Vergeet vooral niet de wandeling van 800 trappen naar het klooster (kan ook met de ezel, maar dat raad ik niet aan, want ik heb daar halsbrekende toeren gezien van de tegenstribbelende beesten). Vandaar is het zeer de moeite waard nog iets hoger te klimmen naar het view point. Vandaag een wit huisje te zien, waar volgens overlevering Aaron heeft gewoond en wellicht zelfs is begraven. Prachtig uitzicht!
Liefs,
Ilze

Sandra

Hoi allemaal,

Wat een leuke verhalen weer vanaf jullie vakantie.

Nog veel plezier en geniet !!

Liefs, Sandra

Marjanne

Hier ook lekker warm hoor! Maar de 40 graden we (gelukkig) niet!
Klinkt spectaculair daar. Ik kijk uit naar jullie foto's in " het echt"!
Kus X

Truus

Ik herinner mij de Dode Zee als heel apart. Wij waren hier jaren geleden maar dan aan de Israelische zijde. Heel apart gevoel om als een tonnetje te drijven en zo instabiel te zijn. Werden toen gevraagd om op een geweer van een soldaat te passen die even een cola ging halen. Heel veel plezier en Petra moet heel indrukwekkend zijn. Veel plezier verder. Liefs, Truus

Discover Jordan Tours

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Slapen onder de sterren en paard- of kameelrijden in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!