laduchesse.reismee.nl

Te paard door de bergen

Vanmorgen heel ongezellig zonder Wied op pad gegaan. Tess, Max en ik hebben een prachtige tocht door de bergen gemaakt op paarden. Helaas is Wido zo allergisch dat hij niet mee kon. Hij heeft nog last van het ezelritje van gisteren (ik ook trouwens maar dat heeft niets met allergie te maken, ik vond het zo spannend dat ik kennelijk nogal verkrampt heb gezeten, spierpijn! Enne Jacq, da's dus de reden dat er geen foto's van dat hachelijke avontuur zijn, ik had handen en voeten nodig om niet van dat beest te donderen...). We zijn met Jessica, een Nederlandse die met een Jordanees is getrouwd, op pad gegaan. Samen met haar man runt ze een stal hier, plus de reisorganisatie die onze tour heeft georganiseerd, tot nu toe naar grote tevredenheid. De rit door de bergen was erg leuk om te doen en de uitzichten waren weer spectaculair. Op een enkele Bedoeinenherder met wat geiten en schapen na zijn we 2,5 uur lang niemand tegengekomen. Echt onbewoond gebied, ongelooflijk dat de Bedoeinen hier kunnen leven. Ze zetten hun tenten voor de zomer op en trekken in het najaar weer richting woestijn omdat ze het hier dan te koud vinden. Na de paardrijtocht terug naar het hotel waar Wido in de lobby op ons zat te wachten. Hij heeft zich gelukkig goed vermaakt. Hij is eerst een echte capuchino gaan drinken in het Mövenpickhotel en heeft daarna een taxichauffeur gecharterd die hem naar het hogergelegen Bedoeinenstadje heeft gebracht en naar een natuurlijke bron. Was de moeite waard dus vanavond gaan we met z'n viertjes. Net alle paardrijkleding uitgewassen, een duik in het zwembad genomen en een broodje gegeten. Nu tijd voor siesta, niet in de zon helaas, met 40 graden kunnen we pas rond 17 uur uit de schaduw zonder levend te verbranden. Hopelijk is het in Nederland weer mooi weer, we hoorden dat het in sommige delen noodweer is geweest. Geniet allemaal van jullie weekend. Morgen vertrekken we richting woestijn waar we een nachtje bij de Bedoeinen gaan slapen. Denk zomaar dat daar geen internet is, dus tot later. Overmorgen gaan we om 05.00 uur een ballonvaart boven de Wadi Rum maken. Als het goed is zien we de zonsopgang, moet mooi zijn. Een beetje voorslapen lijkt me geen overbodige luxe, zoooo vroeg op na een nacht onder de sterrenhemel, dat wordt ff afzien. Tot snel. XXXX

Jacq

Lijkt me fantastisch,te paard door een onbewoond gebied, ik voel de rust,heeeerlijk!Jammer Wied;die capuchino, zonder allergische ellende, is je van harte gegund.Je had er best 2 mogen nemen!Siesta in de zon gaat hier ook niet lukken vandaag;het regent..en hard!Ik kijk uit naar jullie ervaring tussen de Bedoeinen en in de luchtballon!Lfs x

Discover Jordan Tours

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen en paard- of kameelrijden in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!